La Bocca - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu La Bocca - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

La Bocca

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

07 December 2016 | Argentinië, Buenos Aires

De Free Walks zijn ons goed bevallen. Voor vandaag daarom gekozen om de La Boca toer te doen. Een beruchte wijk, bekend van o.a. De Boca Juniors en waar je als toerist 's avonds beter niet over straat kan lopen. Het beste was om met de bus 252 te gaan. La Boca is niet met de metro bereikbaar. Er was echter een ongeluk geweest in de metro en alles lag plat met als resultaat uitpuilende bussen en enorm veel verkeer. We kwamen natuurlijk veel te laat voor de start van de tour, maar door het oranje t-shirt hebben we de gids nog wel gevonden. Dit deel van Buenos Aires heeft een sterk Europese invloed, vele bewoners stammen af van italiaanse immigranten met name uit Genua en zou zelfs genoemd zijn naar de Genuese wijk Boccadasse. La Boca is een populaire bestemming bij de toeristen vanwege de kleurrijke huizen, tangoclubs en de vele Italiaanse tavernes. Het Boca Junior stadion konden we jammer genoeg niet meer in. Tijdens een wedstrijd moet het geweldig zijn en dan met name de wedstrijd tegen de rivaal uit het andere deel van Buenos Aires, River Plate.
In de stad zijn een paar gebouwen waar je naar boven kan voor het uitzicht. Op de terugweg richting Hostel hebben we er eentje bezocht en dan krijg je weer een heel andere kijk op de stad. De steak die ik afgelopen maandag heb gegeten is overtroffen door wat ik vandaag kreeg bij Parilla Don Julio. Het was niet zozeer de hoeveelheid (ook deze was weer groot) maar de smaak, malsheid, eigenlijk niet uit te leggen. Morgen nemen we afscheid van deze geweldige stad voor een trip naar het einde van de wereld. Ushuaia - El Fin Del Mundo.

• 10 December 2016 - 12:10

Yvonne:

Lijkt me ook wel een vrij schone stad, of niet ?
    Leuk, die kleurige foto's allemaal !

• 10 December 2016 - 13:22

Fred: