Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Ushuaia

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

08 December 2016 | Argentinië, Ushuaia

Die paar dagen Buenos Aires waren mooi, maar we moeten verder. Vandaag vliegen we naar Ushuaia, El fin del mundo. Ushuaia is de zuidelijkste stad ter wereld. Ze is gelegen aan de zuidelijke kust van de provincie 'Vuurland, Antarctica en Zuid-Atlantische eilanden' van Argentinië, aan het Beaglekanaal. Na een vlucht van 3 1/2 uur landen we op het lokale vliegveld wat ligt op een kleine landtong in het Beagle kanaal. Bij de car rental halen we de auto op en rijden naar het hotel. Nadat we alles naar de kamer hebben gebracht rijden we terug naar het centrum van Ushuaia. De stad heeft ongeveer 60.000 inwoners. Er is één lange winkelstraat met veel souvenir winkeltjes, eettentjes, sportzaken en banken. Het heeft wel iets weg van een wintersport oord. We eten er wat in een lokaal tentje en gaan daarna terug. Het hotel heeft een prachtig zwembad en je kan er van binnen naar buiten zwemmen. Het begint al donker te worden (22.45) en hangend aan de rand van het buitenbad heb je een prachtig uitzicht op de verlichte stad.

• 11 December 2016 - 16:09

Roelof & Martha:

Ola Fred & Joke,
    Leuk om te lezen en zien hoe jullie het maken in dit enorme land, qua oppervlak het negende grootste land ter wereld. Ook bij ons komen de herinneringen weer boven. Buenos Aires vonden wij ook een heerlijke bijna zuid-europese stad, inderdaad Madrid met een flinke Parijs-touch. Ushuaia met zijn Russische ijsbrekers/cruiseschepen in de haven, het Beagle kanaal met zijn ijsbergjes en de zeeleeuwen/honden, fantastisch. O ja Fred, die steaks zijn in heel Argentinië ontzettend lekker, werkelijk het beste vlees ter wereld. Geniet er van en ben benieuwd wat jullie gaan vinden van het allermooiste, vonden wij, namelijk de Perito Moreno die uitkomt in het Lago Argentino, dat is onovertroffen, binnenlandse vlucht en je bent er !
    Groetjes, M&R

• 12 December 2016 - 10:30

George:

Imposant!

• 14 December 2016 - 10:34

Ankie:

Ohh ik ben helemaal niet jaloers hoor hihi! Wat een prachtige foto's, en wat een mooi hotel.. Helemaal verdiend, veel plezier samen! Liefs van Ankie