Ushuaia 2 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Ushuaia 2 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Ushuaia 2

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

09 December 2016 | Argentinië, Ushuaia

De wekker gaat om 06.30 en gaan vroeg ontbijten want we willen de dag zoveel mogelijk benutten. Rond 08.00 uur rijden we naar het nationale park Tierra del Fuego. In het park kan je verschillende routes rijden maar we gaan op advies van de dame bij de slagboom meerst naar het verst gelegen deel. We maken er een korte wandeling. De omgeving is er prachtig. Op de toppen van de bergen ligt nog sneeuw. We komen er veel vogels tegen waaronder koppeltjes sneeuwganzen. Ook een grote groep kleine groene papagaaien. Hoe ze heten weet ik niet, wel dat ze een hoop kabaal maken. Het weer zit niet helemaal mee. De wandeltocht die we later willen gaan doen valt in het water. Bij het meest zuidelijke postkantoortje ter wereld, Chris Zeegers was er een paar jaar geleden ook met RTL travel, gaat de zon weer schijnen. Nadat we een bladzijde van ons paspoort van een paar prachtige stempels hebben laten voorzien lopen we nog een stuk langs de oever van het meer. Als laatste gaan we nog even naar een waterval, Cascada Rio Pipo. Dat was niet echt bijzonder en hadden we kunnen overslaan. Als we terug rijden naar Ushuaia besluiten we toch maar de boottocht over het Beagle kanaal te gaan doen. Met een grote catamaran varen we langs het vogeleiland, het robben eiland, het vuurtoren eiland en als laatst Pinguin island. Bij het eerste eiland wil Joke op de foto met de pinguins. Dat het een soort zwart wit gekleurde aalscholvers waren had ze nog niet gezien. Wel vond ze dat die pinguins er anders uitzagen, haha. Het laatste stuk naar Pinguin island was lang en de meeste mensen gingen weer naar binnen. Ik liep af en toe nog wel even naar buiten om wat te filmen of foto's te maken. Nou daar heb ik geen spijt van gekregen. Als een van de weinigen op de boot zag ik de rug en daarna de grote staart van een walvis. Ze blijven wel een paar minuten onder water en door de snelheid van de catamaran heb ik hem daarna niet meer gezien. Rond 21.00 uur zijn we terug in het Hotel. Even Eten en nog even zwemmen. Een mooie afsluiting van de dag.

• 13 December 2016 - 08:08

Diny:

Prachtige foto's allemaal, lijken wel schilderijen soms. Have fun xxx

• 13 December 2016 - 08:14

Yvonne:

Ook nu weer een leuk verslag van wat wederom een mooie dag moet zijn geweest.
    Foto's zijn ook weer leuk om naar te kijken.
    Jullie boffen dus dat je tot nu toe steeds internet hebt, zelfs 'aan het eind van de wereld

• 13 December 2016 - 08:19

Yvonne:

Mijn reactie staat er niet helemaal op, zie ik.
    Ik had nog gevraagd of je sommige foto's met je telefoon hebt gemaakt.
    Dat zou de bijzondere kleuren verklaren, net of ze zijn ingekleurd of, zoals Diny het schreef,
    Zijn net schilderijen.
    Ik hoop dat jullie vandaag ook weer volop genieten !

• 13 December 2016 - 13:24

Wil:

Prachtige foto's van een indrukwekkend landschap.
    Genietse en ga vooral zo door met het verslag en foto's.
    Een fan

• 13 December 2016 - 20:35

Ayse:

Hallo Joke en Fred, jullie zijn echt aan het genieten, dat kun je wel zien. Prachtige foto's allemaal. Joke, jij staat er ook ieder keer geweldig op! Geniet lekker van jullie vakantie! Liefs Ayse

• 13 December 2016 - 21:01

Fred:

@Yvonne / @Diny
    Foto's inderdaad gemaakt met de telefoon. 16megapixel Samsung S5. Door de HDR komen ze echt tot leven. Werkt niet bij alle foto's, maar met HDR en Snapseed krijgen ze soms iets surrealistisch.

• 13 December 2016 - 21:01

Fred:

@Yvonne / @Diny

• 14 December 2016 - 10:31

Ankie:

Mooie foto's van prachtige landschappen! En zo te lezen een heerlijke vakantie :)
    Geniet ervan samen!! Liefs van Ankie