Torres del Pain - Pain Grande - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Torres del Pain - Pain Grande - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Torres del Pain - Pain Grande

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

17 December 2016 | Chili, Torres del Paine

Vannacht ben ik er rond twee uur nog even uitgegaan om een houtblokje in de kachel te doen. Daarna lekker onder de wol gebleven en heb alleen de wind en regen buiten gehoord. De windvlagen waren soms zo sterk dat ik de cabaña voelde schudden. Toen we wakker werden keken we door het dakraam en dan heb je een prachtig uitzicht op de berg. De wandeling vandaag ging via Valle Frances naar Refugio Pain Grande aan het Lago Pehoé. Op zich geen moeilijke wandeling maar het stuk naar de Mirador Frances is pittig. Veel Hikers laten hun rugzak beneden in Campo Italiano liggen. Het was echter erg rommelig en alles lag er kris kras door elkaar. Onze dag rugzakken zijn niet zo groot dus we hebben ze maar omgehouden. Dat we daardoor toch wel moeite hadden om boven te komen daar kwamen we later pas achter. Steile stukken met veel rotsblokken. Bij de Mirador kon je nog anderhalf uur verder naar een uitzichtpunt dichterbij de glacier, maar dat hebben we overgeslagen. We moesten immers nog naar beneden en daarna nog vier en een half uur naar Pain Grande. Deze Refugio was een stuk groter dan de andere twee. We hadden er een klein kamertje met een stapelbed. Geen gesnurk van anderen. Het eten was er minder gezellig. Langs een buffet als was het een bedrijfskantine en je vlees en aardappel puree kreeg je opgeschept. Het smaakte wel allemaal, dus daar hadden we niks over te klagen. Met een stel uit Houston, waar we tijdens de tocht naar Cuernos veel mee zijn opgetrokken, hebben we nog een paar uurtjes in de bar gezeten.........en toen was het alweer bedtijd. Morgen hoeven we niet zo vroeg op. Naar Refugio Grey is het drie en een half uur wandelen en geen acht uur zoals vandaag.