Torres del Pain - Grey - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Torres del Pain - Grey - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Torres del Pain - Grey

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

18 December 2016 | Chili, Torres del Paine

Tijdens het ontbijt zien we het al. Het gaat weer een mooie maar natte dag worden. 11km naar refugio Grey, vlakbij de gletsjer. Het bord geeft 3,5 uur aan maar zal wel wat langer worden. Hoewel nog ver weg hebben we halverwege een prachtig uitzicht op de gletsjer Grey. De refugio lijkt niet meer zo ver, maar als we denken na die bocht moeten we er zijn dan komt er weer een volgende heuvelrug. Het landschap blijft je verrassen. Na 4,5 uur en 13km (volgens de gps) komen we aan. Mooie refugio, lekkere grote banken om onderuit te zakken en een pisco sour te drinken. Hierna lopen we toch nog een 15 minuten verder naar het voor ons dichtsbijzijnde uitzichtspunt bij de gletsjer. Het regent zachtjes, maar dat maakt het niet minder mooi. Enorme brokken ijs, die van de gletsjer zijn gevallen zijn door de wind het meer over geduwd en liggen tegen de rand van het meer te smelten. Het zal wel even duren want het is maar acht graden. Terug in de refugio douchen en omkleden voor het eten. We nestelen ons weer in een bank met een wijntje. Naast ons zit een Chileens jongetje met naast zich een slapende vader. Hij spreekt ons in het engels aan. Waar komen jullie vandaan etc. Zijn engels is perfect. Hij heeft met zijn vader het W-circuit gelopen. Knap. Pas 13 jaar. Zal het er met Rohan onze kleizoon eens over hebben, haha. Ook in deze refugio dekt men voor het diner de tafels en dat is wel weer gezellig om gezamelijk te eten.
Na het eten nog een drankje en dan het mandje in. De afgelopen dagen zijn toch vermoeiend geweest. Morgen de laatste etappe terug naar Lago Pehoe en met de catamaran het meer over en terug met de bus.

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

• 27 December 2016 - 00:23

Barbara:

Wat een mooie reis toch. Erg leuk om te volgen waar jullie zijn.
    Elke dag genieten.
    Mooie foto's