Etappe 1 - Reisverslag uit Malpica, Spanje van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Etappe 1 - Reisverslag uit Malpica, Spanje van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Etappe 1

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

07 Juni 2017 | Spanje, Malpica

Na een goede nachtrust kunnen we om 09.00 uur ontbijten. Wel wat laat, maar kon niet eerder. We moesten vandaag 21.6 km lopen en er zaten lastige stukken bij.
Het eerste deel gaat goed, maar naarmate we verder komen lopen we meer en meer over smalle paadjes langs de rotsige kust. Paadjes met meters hoge varens en afgewisseld met "prik" struiken. Onze armen en benen zitten onder de kleine schrammen. De zwaarte van de tocht valt ons tegen. Door het geklauter wat we moeten doen in het laatste gedeelte komt ons gemiddelde uit op 2.4km/uur en doen er ruim 8 uur over. Bij de vuurtoren bellen we zoals is afgesproken de taxi die ons terug brengt naar Malpica. Na de vuurtoren is er geen bereik en dan zou je noodgedwongen bij het eindpunt door moeten lopen naar het eerstvolgende dorp.
's Avonds lekker vis gegeten en op tijd naar bed. Morgen een langere etappe en een stuk zwaarder.