Etappe 2 - Niñons naar Ponteceso - Reisverslag uit Ponteceso, Spanje van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Etappe 2 - Niñons naar Ponteceso - Reisverslag uit Ponteceso, Spanje van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Etappe 2 - Niñons naar Ponteceso

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

08 Juni 2017 | Spanje, Ponteceso

Van de dame in het Hotel hebben we een briefje gekregen, zo'n post-it briefje met daarop haar naam en stempel en dat we bij een lokale bar een ontbijtje mogen gaan nuttigen. Zumo de naranja, tostada, marmelada en een café con leche. Bar Ybarra is al om half acht open waardoor we ook eerder kunnen starten. De taxi staat om half negen klaar zet ons af bij de plek waar we gisteren zijn geeindigd. Volgens de taxichauffeur komen we onderweg nog door een kustplaatsje en kunnen daar nog wat kopen. Na uren lopen over moeilijk paadjes nog steeds geen kustplaatsje. Dat passeren we rond drie uur en je snapt het dan hebben ze hier siësta en is dat plaatsje uitgestorven en alles dicht. Dan maar door. Kunnen gelukkig nog wel wat water tappen want daar waren we ook bijna doorheen. De gps geeft aan nog 12,5km. Het schiet niet op en de paadjes worden niet echt makkelijker dus het zal een latertje worden vandaag. Half acht zijn we bij het eindpunt in Ponteceso en lopen in een paar minuutjes naar het Pension. Alles netjes, zelfs een bubblebad.
In het restaurant nemen we een lekkere vette hap. Dat hebben we na het afzien van vandaag (vooral ik) wel verdiend.
Terug op de kamer gaat Joke nog even in het bubblebad, maar bij mij zijn de ogen al bijna dicht.

• 10 Juni 2017 - 18:07

Yvonne En Peter:

We benijden jullie niet !
    Peter zei al, voor ons zou dit niets zijn. Geen mobiel bereik (wat als er iets gebeurd?), stekelplanten, weinig kilometers maken, etc.
    Maar goed, het zal een hele ervaring zijn om te doen en de foto's zijn weer prachtig.
    Wij 'zien af' in de tuin waarbij ik het zwaarste werk op me genomen heb namelijk het verwijderen van een doorgewoekerde plant welke eigenlijk onkruid is en het weghalen van een in 30 jaar onaangeroerde grondbedekker.....
    Het weer is er goed voor, aangename temperatuur en zonnig.
    Nu lekker met de beentjes omhoog aan een 'Vino Rosado' en een Icetea.
    Fijne avond en voor morgen weer succes toegewenst.
    Liefs en groeten,
    Yvonne en Peter