Etappe 7 - Muxía naar Nemiña - Reisverslag uit Nemiña, Spanje van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Etappe 7 - Muxía naar Nemiña - Reisverslag uit Nemiña, Spanje van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Etappe 7 - Muxía naar Nemiña

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

13 Juni 2017 | Spanje, Nemiña

Ook het hostel waar we nu sliepen heeft geen ontbijt mogelijkheden of je had het zelf mee moeten nemen. Aangezien de kamer die wij hadden wel inclusief ontbijt was geboekt kregen we weer een visitekaartje als een soort tegoedbon om elders een ontbijt te nuttigen. Ook weer perfect geregeld dus.
Na het ontbijt terug en de koffers klaar gezet voor transport en op pad voor de één na laatste etappe. Ook vandaag is het volgens de beschrijving een moeilijke etappe dus we kunnen weer veel hoogte verschillen verwachten en zal de route ook weer veelal vlak langs de kust gaan. Nou inderdaad moeten we af en toe weer even afzien, maar dat gaat ons na een aantal dagen al goed af. Tijdens de afgelopen etappes kom je nagenoeg niemand tegen en ook vandaag is het niet anders. Een welkome afwisseling is de boer die zijn koeien en schapen aan het uitlaten is. Twee honden van hem houden de boel goed in de gaten. Ze komen in de richting van ons lopen en gaan beide dwars op het pad staan alsof ze willen zeggen: even stoppen hier, het baasje en de kudde gaan voor. Wij blijven staan en inderdaad slaat de kudde af en de honden draaien zich om en gaan er achter aan.
Het eindpunt van de etappe is het gehucht Nemiña. Prachtige ligging aan het strand, maar veel mensen wonen er niet. Wel is een verrassing die we niet vaak meemaken aan het eind. Een bar restaurant. Eerst dus even wat drinken voor we de taxi bellen die ons naar het Hotel in Lires brengt. De taxi is geen echte taxi maar een barkeeper van het hotel die ons in zijn oude peugeootje op komt halen. De ligging van het hotel is prachtig. Hoog in het dorpje Lires met een terras waar de zon ook nog schijnt. Er zitten zoals overal hier weer vele nationaliteiten. Een stel uit Kaapstad hadden we echter nog niet ontmoet. Die waren er al twee dagen en wisten ons te vertellen dat richting het strand er een leuk restaurant was met mooi uitzicht en 's avonds de zonsondergang. Daar hebben we dus een paar uurtjes gezeten genietend van de wijn en een heerlijke zeetong.

• 15 Juni 2017 - 22:11

Sylvana & Jan:

Lieve Joke & Fred,

Het is weer leuk om mee te genieten van jullie expeditie.
    Mooie foto's en veel kilometers.
    Van het lezen krijgen wij al spierpijn.

Tot gauw.

Liefs, Sylvana & Jan

• 15 Juni 2017 - 22:42

Carin:

Nog even en dan zit de reis er dus weer op. Ik heb van (mee)genoten! En zeker zoals Sylvana al zegt.......prachtige foto's!