Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

05 December 2016 | Argentinië, Buenos Aires

Na een lange vlucht van 14 uur komen we om 06.45 aan op vliegveld Eizeiza van Buenos Aires. De gebruikelijk formaliteiten van bagage scannen en paspoort controle en dan op zoek naar het loket van de lokale busmaatschappij. Bij het loket ontmoeten we een jong stel uit Antwerpen die ook naar de wijk Palermo gaan. Blijken een paar straten vanaf ons hostel te logeren. Een taxi delen blijkt goedkoper dan de bus dus wat doe je dan? Het is druk op de weg. Tsja, het is ook maandag ochtend dus veel verkeer op de weg en drukte bij de tolpoortjes. Anderhalf uur deed de taxi erover en zette ons netjes af voor het Eco Pampa Hostel. We kunnen pas om 2 uur inchecken en zetten onze rugzakken in de bagageruimte want we gaan die paar uur niet hier zitten wachten. Even informeren hoe het openbaar vervoer hier geregeld is en op Plaza Italia kunnen we de metro pakken naar Plaza de Mayo. Het plein bekend van de jarenlange demontraties van de "dwaze moeders". Die duidelijkheid wilden hebben over de verdwijningen van zonen, vaders of andere familieleden die verdwenen tijdens het toenmalige regime. Het plein was echter niet anders dan de pleinen die je in andere landen ziet, maar hier zit toch een verhaal achter. Aan de rand van het plein staat ook de grote Kathedraal van Buenos Aires. In de Kathedraal bevind zich het graf van José de San Martín. De nationale held die Argentinie onafhankelijk maakte door de Spanjaarden te verslaan. Het is warm. Ongeveer 30graden en dat is toch wel een groot verschil met de temperatuur die we in Nederland achterlieten. We zoeken daarom maar een lunchroom op met airconditioning en pakken daarna de metro weer terug. Het metrostelsel in BA is niet zo groot en je moet daarom ook bepaalde tijden mijden. De terugweg ging prima, maar op de heenweg stonden we echt als haringen in een ton. Er stonden nog net geen duwers op de perrons zoals in Japan om iedereen naar binnen te drukken. Terug in het Hostel gaan we naar onze kamer en gaan even lekker liggen na zo'n reis en een beetje sightseeing. Je blijkt dan toch wel wat slaap tekort te zijn gekomen en de temperatuur werkt dan ook niet mee.......resultaat daarvan was dat we om half acht wakker werden. Ik op een gegeven moment wakker schrok, een moment niet wist waar ik was en ook nog iemand de trap op hoor komen en je het idee hebt dat je thuis in bed ligt en denkt wie komt er nou naar boven. Ja lach maar, dat deed Joke ook.
Na een lekkere warme douche gaan we in de buurt op zoek naar wat eetbaars. Nou dat hebben we gevonden. Vlakbij op een hoek van de straat een gezellig restaurant wat wel een voetbal tempel leek. Alles ademde voetbal uit. Shirts van over de hele wereld, maar vooral die van Argentijnse clubs, zoals de Boca Juniors en River Plate.
Als de steak die ik hier heb gegeten de maatstaf is voor de steaks die nog gaan komen tijdens de rest van onze reis, nou dan mag ik niet klagen. Heb nog niet eerder zo'n lekker stuk vlees (Lomo) gegeten. De solomillo van Can Miquel in Cala Montgo kan hier niet aan tippen.

• 08 December 2016 - 08:57

Barbara:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Veel genieten daar. Hier genieten wij van jullie mooie verhalen.

• 08 December 2016 - 10:13

Wil:

Leuk..... de start is weer bijzonder. Kijk uit naar de rest van julllie reis.
    Veel plezier en zie maar veel mooi's.

• 08 December 2016 - 11:02

Yvonne:

Een goed begin, zo te lezen.
    We hopen voor jullie dat het alleen nog maar beter, mooier en leuker wordt.
    Veel plezier !!

• 08 December 2016 - 11:07

Diny:

Schitterende foto's, ik ga meegenieten .........fijne reis verder xx

• 08 December 2016 - 15:40

Els De Graaf:

Mooi dat jullie een goede reis hadden ben benieuwd naar jullie reis verslag

• 08 December 2016 - 22:55

Riordan:

Leuk verslag! Ik ben nu ook wel benieuwd naar hoe die steak smaakt :)
    Veel plezier in Ushuaia!