Punta Arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Punta Arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Punta Arenas

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

20 December 2016 | Chili, Punta Arenas

De bus naar Punta Arenas vertrekt pas om 10 uur. We kunnen dus uitslapen, haha. Begin van de middag komen we aan bij het busstation in Punta Arenas en het Hotel is weer op loopafstand. Het is mooi, statig hotel. Eén van de oudste van de stad. Alles ademt de sfeer van vroeger uit. De bedden niet die zijn redelijk nieuw. In de centrale hal staat een kunst kerstboom en daarbij een kerst stal. Brengt ons al een beetje in de sfeer, maar haalt het toch niet bij de versieringen die we in Nederland rond deze tijd altijd zien. Punta Arenas is voor ons een doorreis stad en slapen er één nacht, dus rugzakken naar de kamer en de stad in.
De winkels zijn allemaal open en in de hoofdstraat staan allemaal kraampjes met kerst kadootjes. Het is er erg druk. Ook bij de kraampjes waar je tegen betaling je zojuist aangeschafte kerst kado's kan laten inpakken. Hoe leuk is dat. Een beroemd winkeltje/cafetaria is La Chocolata. Chocolata (warme chocolademelk) met heerlijke taart hebben we er gegeten. Het is trouwens fris in de stad. De zon schijnt wel, maar de wind, die af en toe hard is, is behoorlijk koud. Langs de boulevard staan diverse oude loodsen/gebouwen die aan de buitenzijde zijn voorzien van muurschilderingen. Sommige in perspektief. Het fleurt de boel wel op. Na een paar uur te hebben rondgelopen hebben we het centrum wel gezien. Voordat we teruggaan naar het Hotel gaan we nog even langs een paar restaurants die Joke via tripadvisor heeft opgezocht. Eén daarvan lijkt ons wel wat voor het avondeten. Sotito's. Veel vlees en visspecialiteiten zoals de King Crab. Toen we rond een uur of acht bij het restaurant aankomen dirigeert de ober ons naar boven. Het uitzicht over de baai is er beter. Nou ja, beter? We hebben een tafeltje bij het raam, maar in ons uitzicht staat een telefoonpaal en je weet dat, zoals op eerdere foto's, het een spagetti van kabels is naar zo'n paal. Ach het eten smaakte heerlijk dus dat maakte het weer goed. Vlakbij het restaurant staat een hoog hotel met een skybar. Mooie plek om de avond af te sluiten met een cocktail en uitzicht over de haven en de stad.
Morgenochtend na het ontbijt naar het vliegveld voor de vlucht naar Puerto Montt.

• 27 December 2016 - 23:29

Klasien:

Jullie hebben weer een geweldige reis..ik geniet mee....super!!!!

• 28 December 2016 - 01:07

Barbara:

Wat leuk, kadootjes in laten pakken. Bijenkorf gevoel?
    Tot later