Puyehue - Reisverslag uit Puyehue, Chili van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Puyehue - Reisverslag uit Puyehue, Chili van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Puyehue

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

24 December 2016 | Chili, Puyehue

We hebben na de vermoeiende dag van gisteren een beetje uitgeslapen. Half acht ging de wekker, haha. Ontbijten, de spullen inpakken en met de auto op weg naar Puyehue. Het is ongeveer 250km rijden naar de volgende overnachting. Er is wat bewolking, maar het ziet er nog niet naar uit dat het gaat regenen. Eerst rijden we langs het meer terug naar Villarica en nemen dan de binnenwegen. Ook hier doet het landschap denken aan een soort mix van Duitsland en de Ardennen., maar dan toch anders. Een groot gedeelte rijden we langs meren. Niet zo gek als de route "Circuit de Siete Lagos - route van de zeven meren" heet. Waar het precies mis ging met de navigatie weet ik niet meer, maar het asfalt houd ineens op en we komen op een onverharde weg terecht. Klein stukje denk je dan, maar als je volgens de navigatie in een niemandsland zit, hij geeft de weg niet meer aan dan dacht ik op dat moment aan keren. Op mijn telefoon heb ik ook nog een systeem en die geeft deze onverharde weg wel aan. Nog 34km naar Puyehue. Het blijkt dat we op een binnendoor weg zitten die alleen door boeren wordt gebruikt en die hebben meestal van die Pick-ups. We komen er onderweg een paar tegen en ze rijden behoorlijk door. Ik ben als de dood dat ik daardoor ineens een ster in de ruit heb. Het enige waar je je hier niet voor kan verzekeren. Gelukkig geen steenslag en rond een uur of drie komen we aan bij de Lodge. Het is ondertussen helemaal bewolkt en het uitzicht op de drie vulkanen is er dus niet. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Doordat je in zo'n andere omgeving zit vergeet je bijna dat het Kerstavond is. De Lodge ligt ver weg van het dorp dus het was wel fijn dat de eigenaar ervan uitging dat we er ook zouden eten. Tafeltje naast de houtkachel en uitzicht op de............nee nog steeds bewolkt.