Back Home Again - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Back Home Again - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Back Home Again

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

06 Januari 2017 | Nederland, Eindhoven

We zijn op dit moment weer terug in Nederland en dat merken we we qua temperatuur. In Santiago waar we op donderdag naar het vliegveld vertrokken was het nog bijna 30 graden. Nu zitten we thuis in Eindhoven met sneeuw en IJzel en een temperatuur rond het vriespunt.
De laatste dag in Santiago hebben we nog gebruikt om wat meer van de stad te zien. We bezoeken o.a. het Plaza de la Constitución met het Moneda regeringspaleis waar ook prominent het standbeeld staat van Salvador Allende. De president van Chili die in 1973 tijdens de Coup en het bombardement op het regeringspaleis om het leven kwam.
Verder nog wat grote winkelstraten doorlopen waarbij ons opviel dat de handel op straat hier waarschijnlijk toegestaan is of dat de politie is opgehouden met er tegen op te treden omdat het dweilen met de kraan open is. Zo ook in de metro. Mensen komen binnen om chocola, water en ijsjes te verkopen of er komt een gitarist binnen om je te vermaken tot de volgende halte. Ook straat muziek is volop aanwezig in de stad en vaak zijn het zeer talentvolle jongens en meiden, hoewel we ook een jongen en een meisje hebben zien staan zingen die de voorronde van Idols niet zouden hebben gehaald.

We hebben ongelooflijk veel gezien tijdens deze reis en dankbaar dat we deze reis hebben kunnen maken. Het weer was niet altijd gunstig, met name toen we de trekking deden in Torres del Paine, maar ondanks dat was ook daar de natuur zo mooi dat de regen daar eigenlijk geen invloed op heeft gehad. Ik hoop dat ik met de verslagen jullie een beetje mee heb kunnen nemen op onze reis.

• 07 Januari 2017 - 23:19

Lia:

Nou Fred (en Joke) dat is je gelukt hoor. Heb heerlijk vanuit mijn warme woonkamer de hele reis mee mogen maken en er van mee kunnen genieten. Dank jullie wel voor het mooie verslag én de prachtige foto's.
    Hoop dat jullie snel weer een mooie reis mogen maken!

• 08 Januari 2017 - 12:19

Barbara:

Dat heb je zeker. Bedankt voor je mooie verhalen.

• 09 Januari 2017 - 14:42

Carin Fiere:

Wat heb ik weer genoten van jullie reis. Bedankt voor de verhalen en prachtige foto's.

• 09 Januari 2017 - 19:35

TOON De Groot (Hugo Voor Intimie):

Hoi Fred en Joke een hele mooie reis en een bijzondere bestemming. Vooral Paaseiland was ik erg benieuw naar. Ja heel mooi.

groeten Toon (see you on the ice)

• 10 Januari 2017 - 22:20

Miranda:

wat hebben jullie een mooie reis gemaakt! In NL was het voor ons genieten van jullie verhalen en geweldige foto's.
    Groetjes Harry en Miranda.

• 13 Januari 2017 - 14:00

Roelof & Martha:

Ola Fred & Joke,
    Een fantastische natuur-reis hebben jullie gemaakt met in het begin en op het eind de nodige cultuur. We herkenden heel veel van wat jullie hebben meegemaakt, behalve dan de Paaseilanden. Martje en ik verschillen nog steeds van mening, wat nu mooier was, de Argentinie/Chili reis of de 'cultuur'reis Peru/Bolivia, wat een heel bijzondere combinatie is. Wellicht een tip voor jullie volgende reis !
    Wederom dank voor alle mooie berichten en foto's,
    Martha & Roelof