Mount Fitz Roy - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Mount Fitz Roy - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Mount Fitz Roy

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

12 December 2016 | Argentinië, El Calafate

Het is dat we vroeg uit bed moeten, anders waren we nog wel even blijven liggen. Wakker worden met uitzicht op Mount Fitz Roy. Gisteren door de wolken nog aan het zicht onttrokken, maar vandaag al een stuk helderder en ook de zon laat zich weer goed zien. Na het ontbijt informeren we nog even hoe de route loopt. Hij is goed aangegeven. De eerste twee en een half uur is redelijk eenvoudig. Wel hoogte verschillen maar dat is nog niet vergeleken met het laatste uur wat we moeten lopen. 400 meter stijgen over 1 kilometer. Ik ben niet zo'n beste klimmer, maar kom er uiteinelijk wel. Joke zat al een kwartier op me te wachten. Het uitzicht op het Lago de los Tres en op Mount Fitz Roy was prachtig. Dat je onderweg er naar toe soms denkt waar ben ik aan begonnen ben je met zo'n uitzicht snel weer vergeten en later heb je altijd de film en de foto's nog. We pakken wat rust en eten ons lunch pakket op wat 's morgens voor ons is klaargemaakt. Daarna beginnen we aan de terugweg. Het is intussen half drie en we moeten nog met de auto terug naar El Calafate. Na nog een colaatje te hebben gedronken bij de Eco Dome gaan we zo rond half zes terug. Het was wat lastig om onze cabaña te vinden waar we de komende twee nachten verblijven, maar uiteindelijk toch gevonden. We laten wat friet voor ons bakken en gaan onder de wol. Het was weer een prachtige dag en morgen naar het Argentijnse wereld wonder, de Perito Moreno Gletsjer.

• 15 December 2016 - 11:06

Ayse:

Wauw!! Super mooi daar! Prachtige foto's!!!!

• 15 December 2016 - 12:43

Diny:

Wat een mooie ervaring en prachtige foto's, het lijkt wel een andere planeet. G e n i e t xx

• 16 December 2016 - 11:21

Eugene :

Hoi Fred en Joke,

jullie zijn bezig aan een prachtige reis, ik zie hele mooie en herkenbare foto's.
    Wat een natuur en ruimte. Genieten dus!!
    Onze teller staat nu op 47 dagen, dus nog even wachten nog, voordat wij die kant op gaan.
    Wandel ze en geniet in Torres del Paine. Ga de rivier over, daar waar de paarden ook gaan ;-).
    En zoveel meer nog dat gaat komen.
    Heel veel plezier verder?